Selma z Pucharem Portu Gdańsk w pierwszym starcie w sezonie

Pierwsze ⛵️ regaty w sezonie za nami. Idealne warunki do żeglowania sprawiły że mieliśmy okazję na naprawdę fajne ściganie w Żeglarskim Pucharze Trójmiasta. Cieszymy się z wyrównanej rywalizacji 💪 w naszej klasie. Regaty kończymy na drugim miejscu wygrywając...
Zimowanie – nie taka prosta sprawa

Czy zimowanie jachtu to łatwa sprawa? Ot, podpłynąć do kei, zamówić dźwig, który wyciągnie maszt a następnie jacht z wody. A potem postawić jacht na kobyłce, maszt w hangarze i przygotować sprzęt do zimowania. Nie zawsze jednak ten schemat działań jest tak prosto...
Zapraszamy na pokład w 2019 roku!

Czołem żeglarze! Szykujecie się już na sezon 2019? My już teraz chcemy zaprosić Was na pokład jachtu Selma Racing. Będziemy startować w najważniejszych regatach morskich w Europie. A będą nimi regaty: Gotland Runt, Cowes Week, no i oczywiście legendarny Fastnet Race....
Z Southampton na Kołobrzeg!

Wszyscy członkowie załogi dotarli do Southampton przed północą, akurat na tyle wcześnie by zdążyć wychylić ostatnia kolejkę miejscowej Ipy w lokalnym pubie. Poranek następnego dnia minął nam na szybkim spacerze po mieście i odwiedzeniu co ciekawszych jachtów w...
Ostatnie dni Mistrzostw Europy w Cowes

Ostatnie dni Mistrzostw Europy w Cowes. To było naprawdę dobre ściaganie. W piątek – dwa wyścigi, pierwszy: inshore windward/leeward, czyli dwa śledzie. Bardzo dobrze wychodzimy ze startu. Po halsówce, na górny znak wchodzimy jako trzeci. Do samego końca wyścigu...
Wyścig dookoła Wyspy Wight – IRC, dzień 5

To nie był udany dla nas dzień. A zapowiadało się całkiem ciekawie! Start tuż przy Royal Yacht Squadron. Wiatr południowo-zachodni o sile do 30 węzłów, mgła, deszcz. Pierwszy etap trasy to zachodnia cześć Solentu, aż do skał the Needles. Mamy silny wiatr i silny,...
Rufa w rufę, łeb w łeb! – IRC, dzień 4

Zaczyna się piąty dzień regat! Szykujemy się właśnie do wyścigu wokół Wyspy Wight (start o 10 czasu polskiego). Zapowiadany wiatr 30 węzłów, więc będzie się działo!  A tymczasem wczoraj odbył się jeden, ale za to czterogodzinny bieg, 12 znaków do okrążenia. Jak to...
Na regatach tak jak w życiu… – IRC, dzień 3

Założenia dotyczące kształtu #IRCEuropeans skutecznie są weryfikowane i komplikowane – przez pogodę. W czasie tygodnia mistrzostw miał odbyć się jeden dłuższy rejs na otwartym morzu, który miał wystartować dziś. Jednak po uwzględnieniu najnowszych prognoz,...
Wyścigi i protesty – IRC, dzień 2

Drugi dzień regat za nami. A działo się wczoraj dużo! Według planu, wczoraj miał odbyć się rejs wokół Wyspy Wight. Wyścig wystartował o 9.30. Sukcesywnie realizowaliśmy nasze założenia taktyczne, byliśmy w czołówce stawki… aż w końcu zgasł wiatr, i po zrobieniu...
Rozpoznanie bojem! – IRC, dzień 1

Jak mawiają klasycy – najważniejszy jest zwiad. Po pierwszym dniu ME rozpoznanie zostało zrobione. Poznaliśmy naszych rywali, a załoga Selmy miała okazję posmakować adrenaliny związanej ze ściganiem. Procedura startowa poszła nam naprawdę dobrze, wszystkie...