Relacje uczestników regat i rejsów

Czerwiec – po Mistrzostwach Europy w Cowes

Tomek

Jeśli lubisz słony smak wody w ustach, następujący po przelewającej się po Tobie fali, adrenalinę, i ciągłe zmiany pod presja czasu, a także pot, krew i łzy, … to mam dla Ciebie fajne zajęcie w zespole dziobowym Selma Racing 🙂.
W sobotę zakończyliśmy udział w IRC Rating European Championship and Commodores’ Cup. Ostatecznie zajęliśmy 7 miejsce, często będąc w kontakcie i nawiązując równą walkę z najlepszymi zespołami tych regat. W najlepszym naszym wyścigu zajęliśmy czwartą pozycję.
Podziękowania dla całego teamu, szczególne dla Artura Skrzyszowskiego, za obsadzenie mnie w roli mastman, oraz dla Camerona – od którego bardzo wiele się nauczyłem. Cameron, jesteś fantastycznym gościem, wspaniale się z Tobą pracowało. Jeszcze raz dzięki za wprowadzenie do Royal London Yacht Club.

Kwiecień 2017 – Rejs przez Biskaje

Ezzo

Co się potem działo, to się podziało, przywołajmy zatem wpis (niech was nie zmyli jego poczciwa lakoniczność!) z dziennika pokładowego, który do dziś sprawia, że żołądek podjeżdża mi do gardła: “18.04.2017 Jest trochę więcej wiatru niż w prognozie. Od 20:00 do 04:00 wiało 35-40 kts. Testowaliśmy zestaw fok sztormowy i drugi ref na grocie. Ostro do wiatru. Od świtu słabnie, chyba więc wychodzimy ze strefy sztormu. Ciśniemy 8 kts na 015. Do Brestu jednym halsem raczej nie dojedziemy.”

Jak się pewnie domyślacie, te “trochę” i “raczej” stanowią esencję tego cośmy tam przeżyli. No, ale podsumujmy! Po ponad pięciu dniach po wypłynięciu z Portugalii przypłynęliśmy do Brestu na północy Francji. Blisko 900 Mm, średnia prędkość 7 węzłów. Bardzo często jechaliśmy po 8-9 kts na wiatr. W tym dwie doby żeglugi przez Zatokę Biskajską przy wietrze, który nie chciał schodzić poniżej 30 węzłów – ostra jazda. W końcu dotarliśmy do Brestu. Na czas i z fasonem! W dzienniku pokładowym zapisano: “W Breście suszenie jachtu. Regeneracja sił i poznawanie uroków miasta.”

Gdyby ktoś nas wtedy widział, zapamiętałby to pewnie ciut inaczej: